Un dels aspectes més importants del currículum a la vuitena classe és el projecte teatral en què els alumnes treballen junts d’una manera social en una obra d’art, duent a terme un estudi intensiu de la llengua i el seu poder expressiu. A més, cusen els seus propis vestits, pinten i munten l’escenografia i realitzen el maquillatge.
El jove d’aquesta edat ha de treballar intensament per afrontar una nova personalitat, uns gestos, unes expressions diferents a les pròpies i crear un nou personatge a través del qual, a mode de màscara protectora, es poden expressar emocions que altrament no es manifestarien.
D’aquesta forma està entrenant la percepció de si mateix i la dels altres. Alhora aconsegueix descobrir habilitats noves com a individu i a nivell grupal.
El projecte teatral suposa una gran prova de superació personal per a cada un d’ells, d’esforç per sobreposar-se als alts i baixos que acompanyen cada procés artístic, però que també produeix una gran realització i satisfacció. No obstant això, més enllà del resultat final, des del punt de vista pedagògic és important tot el procés subjacent a la posada en escena final i el treball en equip, que uneix al grup a la recerca de solucions. Cada alumne posa les seves forces individuals al servei del projecte comú en el qual tots són importants i indispensables.
Els joves de la vuitena classe del curs 2015-2016 van fer una adaptació teatral de La Divina Comèdia, de Dante Alighieri. Una obra amb tres actes, El Purgatori, L’Infern i El Paradís, que incloïa peces d’euritmia i que van representar per al públic general a final de curs. Ells mateixos van fer les màscares i van confeccionar una part dels vestits, amb ajuda dels pares, mares i mestres. Us en deixem algunes imatges i vídeos fets pel públic assistent.
Fragment final de l’obra.